Katere vrste spletnih strani poznamo?

Katere vrste spletnih strani poznamo?

Verjetno vas, če ste običajen uporabnik, vrste spletnih strani sploh ne zanimajo. Kljub temu pa je dobro vedeti, kaj pomeni statična in kaj dinamična spletna stran?

Statične strani

Že samo ime pove, da gre za spletno stran s statično vsebino, ki se ne spreminja ali kako drugače dopolnjuje, ko je enkrat končana. Teksti, slike, datoteke se ne spreminjajo in vsakič ko obiščemo stran ima enako obliko in vsebino. Tovrstne strani so idealne za vse, ki želijo predstavitev na spletu in je važno le, da so na straneh kontaktni podatki in opis dejavnosti. Statična spletna stran je načeloma tudi cenejša od dinamične spletne strani.

Dinamične strani

Dinamične spletne strani so izdelane s pomočjo CMS sistema. Omogočeno je enostavno urejanje in dodajanje vsebine. Uporabne so za večja ali manjša podjetja, ki si želijo interakcije z uporabniki, spletne trgovine, portale ... Omogočene so ankete, komentarji, dodajanje vsebin s strani uporabnikov ali obiskovalcev in podobno.

Statična ali dinamična spletna stran?

Za lažjo odločitev o tem, kakšno spletno stran potrebujete, bo mogoče koristno:

Poslovna spletna stran

Poslovne spletne strani so največkrat namenjene informiranju in pridobivanju strank hkrati s predstavitvijo podjetja. Poslovna spletna stran je sestavljena iz več strani, na primer »Programi«, »Storitve«, »O podjetju« in »Kontaktni obrazec«. Postavitev elementov strani ima za obiskovalce velik pomen, pomemben pa je tudi dizajn, ki mora biti usklajen s celostno podobo podjetja.

Osebna spletna stran

Osebna spletna stran ne predstavljamo podjetja, ampak osebe. Profesionalno predstavimo svoje delo, reference in izkušnje. Glavna razlika med poslovnimi in osebnimi spletnimi stranmi je vsebina in način posredovanja informacij. Izbira kombinacij barv, pisave in fotografije morajo odražati osebnost predstavljene osebe, zato je pri izdelavi takšnih strani zelo pomembno sodelovanje med razvijalcem spletne strani in naročnikom.

Pristajalna spletna stran

Pristajalne spletne strani služijo za promocijo produktov ali storitev podjetja in so večinoma povezane s prodajo le-teh. V praksi obsegajo pristajalne spletne strani le eno stran, ki preko premišljeno postavljenih povezav usmerijo obiskovalca do nakupa izdelka ali do kontakta z vami.

Spletna trgovina

Spletna trgovina je v osnovi spletna stran podjetja, katere namen je prodaja izdelkov preko spleta. Podstrani vsebujejo opis izdelka, fotografijo in obrazec, ki omogoča nakup izdelka. Dodani so razni elementi, ki kupcu omogočajo pošiljanje povpraševanj, prijavo na novice, komentiranje in ocenjevanje produktov, pregled zaloge, urejanje košarice itd. Med osnovne funkcionalnosti spletne trgovine spada registracija uporabnikov, način plačila, nadzor nad naročili, seznam želja, shranjevanje izbranih izdelkov, primerjava izdelkov …

Spletni katalog

Spletni katalog se po funkcionalnosti skoraj da ne razlikuje od spletne trgovine. Z njegovo pomočjo predstavimo prodajne programe, produkte podjetja ali storitve. Od spletne trgovine se razlikujeta predvsem po tem, da nakup pri spletnem katalogu ni omogočen.